مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 09:322022-05-27سياسي

«قاهره» میزبان دهمین دوره رایزنی های سیاسی ازبکستان و مصر


دهمین دوره رایزنی های سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه ازبکستان و مصر در شهر «قاهره» پایتخت مصر برگزار شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دهمین دوره رایزنی های سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه ازبکستان و مصر در شهر قاهره پایتخت مصر برگزار شد.

ریاست  این هیئت ها را فرقت صدیق اف معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و ایمان کامل معاون وزیر امور خارجه مصر بر عهده داشتند.

طرفین در این رایزنی سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ازبکستان و مصر را تبریک و بر موجودیت امکانات وسیع دو کشور برای تشدید همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، گردشگری و فرهنگی تاکید کردند.

همچنین تاکید شد که مذاکرات در سطح عالی بین شوکت میرضیایف و عبدالفتاح السیسی که روزهای 4 و 5 سپتامبر سال 2018 میلادی در شهر تاشکند و 5 فوریه سال 2022 میلادی در شهر پکن برگزار شد، روابط دوجانبه را به یک سطح کیفی و مضمون جدیدی ارتقا داد.

خاطرنشان شد که اشتراکات تاریخی و فرهنگی مردم دو کشور، نزدیکی و تشابه سنت ها برای توسعه بیش از پیش روابط ازبکستان و مصر کمک می کند.

طرفین در این دیدار برای مسایل مانند برقراری روابط مستقیم بین تجار دو کشور، افزایش تعداد گردشگران، توسعه روابط در حوزه های اولویت دار مانند آموزش، دین، نوآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قاهره» میزبان دهمین دوره رایزنی های سیاسی ازبکستان و مصر

«قاهره» میزبان دهمین دوره رایزنی های سیاسی ازبکستان و مصر