مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 20:222022-05-26بين الملل

هراس آمریکا از تغییر نظم جهانی/ راه اندازی نهادی برای رصد چین


وزیر امور خارجه آمریکا در بحبوحه نگرانی های آمریکا از تغییر نظم جهانی اداره جدیدی برای مقابله با چین راه اندازی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن ، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا امروز پنجشنبه (5 خرداد/ 26 مه) از راه اندازی خانه چین در درون وزارت خارجه آمریکا خبر داد.

پیش از این رسانه های آمریکایی گزارش داده اند خانه چین قرار است اداره ای متشکل از دیپلمات ها و کارشناس ها برای هماهنگ سازی سیاست های آمریکا جهت مقابله با چین باشد.

آنتونی بلینکن در جریان سخنرانی روز پنجشنبه خود در دانشگاه جورج واشنگتن راه اندازی این اداره را اعلام کرد اما مدعی شد که واشنگتن به دنبال آنچه او آن را جنگ سرد با چین خواند نیست.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: وسعت و دامنه چالش هایی که جمهوری خلق چین پیش روی ما قرار می دهد دیپلماسی آمریکا را به شکلی که قبلاً شاهد آن نبوده ایم به محک آزمون خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: اینجانب مصمم هستم به عنوان جزیی از برنامه ام برای نوسازی [وزارت خارجه آمریکا] ابزارهایی را که دیپلمات هایمان برای مقابله با این چالش نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهم.

آنتونی بلینکن، با وجود این ادعا کرد راه اندازی این اداره در وزارت خارجه آمریکا با هدف تشدید تنش ها با چین صورت نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هراس آمریکا از تغییر نظم جهانی/ راه اندازی نهادی برای رصد چین

هراس آمریکا از تغییر نظم جهانی/ راه اندازی نهادی برای رصد چین