مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 19:422022-05-26سياسي

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، لازمه ایجاد ثبات در این کشور است


دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تشکیل دولت فراگیر با حضور جریان ها و گروه های قومی و مذهبی در این کشور را از الزامات شکل گیری ثبات پایدار در افغانستان دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در چهارمین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای به تاجیکستان سفر کرده، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) پنجم خرداد ماه با آجیت دوآل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند دیدار و گفت وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به تحولات پیچیده ای که در محیط امنیتی منطقه و در سطح بین المللی در شرف تکوین است، اظهار داشت: رایزنی و همکاری مستمر کشورهای مستقل برای ایفای نقش فعال در شکل گیری مناسبات جدید در عرصه بین المللی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: تحولات افغانستان با توجه به تاثیرگذاری مستقیم آن بر امنیت منطقه یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که باید مستمرا در دستورکار گفت وگوهای منطقه ای باشد.

شمخانی تشکیل دولت فراگیر با حضور جریان ها و گروه های قومی و مذهبی در این کشور را از الزامات شکل گیری ثبات پایدار در افغانستان عنوان کرد و افزود: موج گسترده مهاجرت اتباع افغانستانی به ایران نشان می دهد که هنوز در گروه های مختلف اجتماعی، امنیت روانی لازم برای زندگی عادی در این کشور ایجاد نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، لازمه ایجاد ثبات در این کشور است

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، لازمه ایجاد ثبات در این کشور است