مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 17:372022-05-26سياسي

نگرانی تاجیکستان از فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان


دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان در دیدار شمخانی یکی از دغدغه های کشورش را برقراری امنیت در مرزهای مشترک با افغانستان خواند گفت: گروه های تروریستی در افغانستان به شدت فعال هستند و حاکمیت این کشور هم حساسیتی در این زمینه ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در چهارمین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای به تاجیکستان سفر کرده است، وی با نصرالله محمودزاده دبیر شورای امنیت ملی جمهوری تاجیکستان ملاقات و درباره آخرین تحولات منطقه و مسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار شمخانی با اشاره به بحران های موجود در منطقه که ناشی از دخالت های شرارت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی است، توسعه همکاری های منطقه ای را بهترین راه برون رفت از بحران های موجود خواند.

شمخانی با ابراز خرسندی از دیدار با همتای تاجیکستانی و سفر آتی رییس جمهور تاجیکستان به تهران، رایزنی های دو کشور در سطوح عالی را برای گسترش همه جانبه روابط موثر و کارساز ذکر کرد.

وی با اشاره به اراده رهبران دو کشور برای توسعه روابط ایران و تاجیکستان اظهار داشت: باید با تبادل نظر و اشتراک مساعی موانع موجود در ارتقای مناسبات فیمابین را برطرف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی تاجیکستان از فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان

نگرانی تاجیکستان از فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان