مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 08:372022-05-26سياسي

نامه به وزرای خارجه چند کشور درگیر گرد و غبار


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به وزیران خارجه کشورهای دارای منشاء ریزگرد یا مبتلا به بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه نامه نوشت و در این زمینه پیشنهادات و نظرات ایران را برای مقابله با این بحران زیست محیطی مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در پی تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور رییس جمهور برای پیگیری عاجل، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه طی نامه ای به وزرای خارجه کشورهای دارای منشاء ریزگرد یا مبتلا به بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همکاری های فنی دوجانبه برای مهار ریزگردها، خواستار انعقاد یک کنوانسیون منطقه ای با مشارکت سازمان ملل متحد و سازمان های تخصصی آن بخصوص برنامه محیط زیست ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است.

امیرعبداللهیان در این نامه افزوده است: لازم است ذیل این کنوانسیون یک صندوق ایجاد شود که کمک های بین المللی و منطقه ای به آن واریز شده و هر چه سریعتر از محل این صندوق مبارزه با پدیده ریزگردها و بیابان زایی هماهنگ تر و سریعتر انجام شود.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از نامه خود یادآور شده است: این پدیده زیست محیطی مرز نمی شناسد و به سلامت همه مردم منطقه مرتبط است، لذا ضرورت دارد که همه دول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه به وزرای خارجه چند کشور درگیر گرد و غبار

نامه به وزرای خارجه چند کشور درگیر گرد و غبار