مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 07:472022-05-26پزشكي

افزایش موارد اسهال و استفراغ


رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با افزایش موارد اسهال و استفراغ در بین کودکان و افراد جوان، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ایرج خسرونیا، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: عدم رعایت اصول بهداشتی، مهم ترین علت افزایش موارد اسهال و استفراغ در این ایام سال است.

وی با عنوان این مطلب که ویروس های روده ای در ایام گرم سال و آغاز فصل تابستان بیشتر مشاهده می شود، افزود: افزایش بیماری های اسهال و استفراغ، موضوع جدیدی نیست، اما امسال بیشتر شده است.

خسرونیا به عدم رعایت اصول بهداشتی اشاره کرد و گفت: خوردن میوه نشسته، سبزیجات آلوده، مصرف خوراکی ها با دست های آلوده و همچنین نوشیدن آب آلوده، از مهم ترین علل افزایش اسهال و استفراغ است که متأسفانه در بین جوانان نیز مشاهده می شود.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی هنگام خوردن و نوشیدن، تصریح کرد: بهتر است که از آب های بسته بندی استفاده شود.

همچنین، قبل از خوردن میوه و سبزیجات، حتماً نسبت به شستشوی کامل آنها اقدام کنیم و دست ها را نیز بشوییم.

خسرونیا در ارتباط با ماجرای مسمومیت غذایی دانشجویان دو دانشگاه در تهران، گفت: علت آن مشخص نیست، اما می تواند ناشی از مصرف غذا و آب آلوده باشد که منجر به مسمومیت دسته جمعی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش موارد اسهال و استفراغ

افزایش موارد اسهال و استفراغ