مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 07:272022-05-26اقتصادي

واردات خودرو توسط خودروسازان نوع جدید انحصار را شکل می دهد


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با برشمردن الزامات واردات خودرو گفت: اختصاص سهمیه واردات به خودروسازان خطر بزرگی است که می تواند نوع جدیدی از انحصار را در بازار خودرو ایجاد کند، - روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به الزامات واردات خودرو اظهار داشت: اولین نکته ضروری در رابطه با خودروهای وارداتی، توجه به الگوی مصرف سوخت آنهاست؛ در این زمینه باید خودروهای اقتصادی و به صرفه وارد شود.

وی افزود: همچنین قیمت خودروی تمام شده خودروها باید برای مردم به صرفه و متناسب با توان اقتصادی عموم آنها باشد که در این زمینه هم خودروهای ارزان قیمت نو و هم خودروهای دسته دوم با عمر سه سال، می تواند وارد شده و در سبد مصرف مردم قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: درباره قیمت خودروهای وارداتی باید قیمت تمام شده در نهایت زیر 20 هزار دلار باشد تا برای مصرف کننده داخلی به صرفه باشد؛ به عنوان مثال، دامنه قیمت باید از هفت هزار تا 20 هزار دلار باشد تا امکان انتخاب عموم مردم فراهم شود.

  * واردات خودرو باید منجر به انتقال فناوری در طول زمان شود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نکته بعدی که درباره واردات خودرو بسیار مهم است، جلوگیری از ایجاد انحصار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودرو توسط خودروسازان نوع جدید انحصار را شکل می دهد

واردات خودرو توسط خودروسازان نوع جدید انحصار را شکل می دهد