مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 04:222022-05-26سياسي

بسیاری از بیماری های عفونی در ایران ریشه کن شده است


وزیر بهداشت در دیدار و گفتگو با همتای پاکستانی خود، به مهم ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، گفت: اخیراً در ایران توانستیم با همکاری مجلس و دولت، پوشش بیمه همگانی سلامت را تقویت کنیم به طوری که 5 میلیون و 400 هزار نفر از اقشار کم درآمد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی، یکی از موفقیت های نظام سلامت ایران را کنترل بیماری های عفونی با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت عنوان کرد و افزود: بسیاری از بیماری های عفونی در ایران، کنترل، ریشه کن و حذف شده است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به همجواری ایران و پاکستان، دو کشور از دیرباز در سطح بالایی از روابط قرار داشته و همکاری های مشترکی برای کنترل بیماری ها در دو کشور انجام شده اما نیاز است که با تقویت همکاری ها، بیماری های عفونی و واگیردار در دو کشور، ریشه کن شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تأمین سلامت مردم برای ما اولویت است، گفت: علاوه بر همکاری های بهداشتی در کنترل بیماری ها، تعاملات بیشتری در حوزه آموزش پزشکی، ارتباط دانشگاه های دو کشور و تحقیقات مشترک در حوزه سلامت می تواند در دستور کار قرار گیرد.

وزیر بهداشت پاکستان نیز در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان با تمجید از نظام قوی خدمات درمانی جمهوری اسلامی ایران و گام های بلند کشورمان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از بیماری های عفونی در ایران ریشه کن شده است

بسیاری از بیماری های عفونی در ایران ریشه کن شده است