مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 00:422022-05-25سياسي

معاون نخست وزیر روسیه: حادثه آبادان را تسلیت می گویم


معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط با روسیه، گفت: توسعه مناسبات با مسکو در همه ابعاد، جزو سیاست های راهبردی و جدی تهران است.

دکتر محمد مخبر عصر در دیدار الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه و رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور بر ضرورت تعیین هدف گذاری برای توسعه روابط فی مابین تأکید کرد و از کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه خواست با جدیت برای تحقق این هدفگذاری تلاش کنند.

وی ارتقاء سطح روابط میان ایران و روسیه را نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم برای گسترش همکاری های فیمابین دانست و افزود: ظرفیت ها و زمینه های همکاری متعددی میان دو کشور وجود دارد که اگر بتوانیم این ظرفیت ها را فعال کنیم، شاهد جهش و تحول جدی در روابط دو کشور خواهیم بود.

دکتر مخبر با اشاره به اینکه سطح روابط تجاری ایران و روسیه در مقایسه با سطح روابط سیاسی دو کشور ناچیز است، تصریح کرد: در ایران اراده ای جدی برای توسعه روابط تجاری با روسیه وجود دارد و اگر مسکو نیز در این زمینه مصمم باشد، شاهد رشد و تحول جدی در مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور حمل و نقل و ترانزیت را از جمله زمینه های همکاری مشترک میان ایران و روسیه برشمرد و گفت: حمل و نقل از مولفه های جدی در توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون نخست وزیر روسیه: حادثه آبادان را تسلیت می گویم

معاون نخست وزیر روسیه: حادثه آبادان را تسلیت می گویم