مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 19:572022-05-25سياسي

مخالفت صریح ایران با پیشنهاد آمریکا برای اصلاح مقررات بهداشتی بین المللی


دستیار ویژه و مدیر کل اموربین الملل وزارت بهداشت از مخالفت صریح جمهوری اسلامی با پیشنهاد آمریکا در مجمع جهانی سلامت مبنی بر اصلاح مقررات بهداشتی بین المللی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد حسین نیکنام گفت : در نشست  مجمع جهانی سلامت هیچ معاهده ای برای تصویب در دستور کار نیست.

تنها موضوع در دستور کار ، تغییر زمان مورد نیاز برای رد یا پذیرش اصلاحات احتمالی آتی در مقررات بهداشتی بین المللی با پیشنهاد آمریکاست که در این زمینه  کشورمان در مباحث کمیته مربوطه با  آن مخالفت کرد و همچنین در نطق وزیر محترم با آن مخالفت و اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران آن را رد می کند.

مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد : جمهوری اسلامی  در این نشست به صورت رسمی خود را از پذیرش هرگونه تعهدی در این زمینه جدا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبدا، هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت از  یکم خرداد ماه سال جاری با حضور بیش از 190 عضو این سازمان در ژنو در حال برگزاری است.

 در این نشست در حوزه بیماری های مهم غیر واگیر، در مورد (NCD  پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر)، موضوعات مرتبط با دیابت، سرطان رحم، سلامت روان، اپی لپسی (صرع)، بیماری های ناشی از مصرف دخانیات، بیماری های دهان و دندان و چاقی و در حوزه بیماری های واگیر، در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت صریح ایران با پیشنهاد آمریکا برای اصلاح مقررات بهداشتی بین المللی

مخالفت صریح ایران با پیشنهاد آمریکا برای اصلاح مقررات بهداشتی بین المللی