مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 19:272022-05-25پزشكي

مرکز تجهیزات کاربردی پرتوی در گیلان راه اندازی می شود


معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به نصب تجهیزات کاربردی پرتوی در گیلان در آینده نزدیک، گفت: گیلان ظرفیت خوبی در بخش توریسم درمانی و تشخیصی هسته ای دارد.

- ، سید پژمان شیرمردی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انرژی هسته ای ارتباط تنگاتنگی با حوزه سلامت دارد، اظهار کرد: تولید رادیو داروها با کاربری تشخیصی و درمانی از جمله این کاربردها است.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه امروزه با استفاده از پرتوها و فناوری هسته ای تجهیزات پزشکی استریل می شود، افزود: بیش از 50 درصد از فرایند استریل تجهیزات پزشکی در دنیا با استفاده از پرتوها انجام می شود و استفاده از مواد شیمیایی برای این منظور رفته رفته جای خود را به فرآیند پرتودهی می دهد.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به گیلان، گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی در سایت رشت و استان گیلان برخی تجهیزات کاربردی پرتوی را نصب کرده و در این راستا از ظرفیت مسئولان برای جایابی این تجهیزات بهره ببریم.

شیرمردی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت خوبی برای بخش توریسم درمانی و تشخیصی هسته ای دارد، تصریح کرد: آمادگی داریم تا در سازمان انرژی اتمی از این بخش مهم اقتصادی که به ارتقای سلامت جامعه کمک می کند حمایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تجهیزات کاربردی پرتوی در گیلان راه اندازی می شود

مرکز تجهیزات کاربردی پرتوی در گیلان راه اندازی می شود