مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 18:372022-05-25سياسي

روایتی از دوران اسارت سردار آزادگان/ اسیری که بعثی ها هم دوستش داشتند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، نقش آفرینی و راهبری روحانیت در بزنگاه های تاریخ این آب و خاک همواره اثرگذار بوده و حضور فعال و عالمانه در عرصه های مختلف و ارتباط نزدیک با مردم از جمله دلایل شکل گیری این موضوع قلمداد می شود.

مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد یکی از روحانیونی بود که ضمن برخورداری از سوابق مذهبی و مبارزاتی درخشان در روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به جایگاه ارزشمندی میان رزمندگان جبهه حق در سالهای دفاع مقدس به ویژه دوره اسارت در زندان های رژیم بعث دست یافت تا آنجا که به لطف منش و حسن خلق اسلامی و انسانی، ایشان را از آن روزها تا به امروز با القابی چون سردار آزادگان و سید الاسرا یاد می کنند.

نکته جالب در بررسی سیر زندگی مرحوم ابوترابی فرد در سالهای اسارت، احترام و ارادت تعدادی از زندان بانان و افسران رژیم بعث به ایشان است و این موضوع در خاطرات بسیاری از هم دوره های ایشان ذکر شده است.

در این رابطه وقتی پای صحبت رزمندگانی که به اسارت بعثی ها درآمده بودند، می نشینید و در مورد خصوصیات اخلاقی و رفتاری سردار آزادگان با آن ها صحبت می کنید، متوجه نقش بی بدیل ایشان در صدور انقلاب و سلامتی روحی و روانی اسرای جنگی می شوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از دوران اسارت سردار آزادگان/ اسیری که بعثی ها هم دوستش داشتند

روایتی از دوران اسارت سردار آزادگان/ اسیری که بعثی ها هم دوستش داشتند