مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 17:122022-05-25بين الملل

هشدار وزارت برق عراق به بغداد درباره عدم پرداخت بدهی ایران


همزمان با پیگیری های مقامات ایرانی برای گرفتن بهای گاز صادراتی به عراق، سخنگوی وزارت برق عراق هشدار داد که در صورت عدم پرداخت بدهی ایران، یک سوم شبکه برق این کشور از کار خواهد افتاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، درباره عدم پرداخت بدهی های گازی به ایران هشدار داد.

سخنگوی وزارت برق عراق در گفت و گو با پایگاه بغداد الیوم گفت: قطع شدن گاز ایران، بر روی عراق تأثیر خواهد گذاشت زیرا برق کشور تا حدود 7000 تا 8000 مگاوات متکی به گاز ایران است و توقف گاز به معنای توقف یک سوم شبکه برق کشور خواهد بود .

احمد موسی اضافه کرد: وزارتخانه روی توافق امنیت غذایی برای حمایت های فوق العاده حساب کرده بود چراکه بخشی از آن به پرداخت بدهی ها اختصاص یافته بود.

دولت و پارلمان به دنبال جایگزینی برای پرداخت این مبالغ هستند .

این اظهارات در حالی بیان شده است که رسانه های عراقی، امروز (چهارشنبه)، خبر دادند یک مقام وزارت نفت ایران، روز سه شنبه، به عراق سفر کرده و با عادل کریم وزیر برق این کشور در مقر وزارت برق درباره پرداخت بدهی های ایران رایزنی کرده است.

وزارت برق عراق در بیانیه خود در ارتباط با این دیدار به پافشاری دولت این کشور بر حل مسئله پرداخت بدهی های گازی به ایران اشاره کرد و گفت که تلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزارت برق عراق به بغداد درباره عدم پرداخت بدهی ایران

هشدار وزارت برق عراق به بغداد درباره عدم پرداخت بدهی ایران