مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 16:322022-05-25اقتصادي

ذخیره آب سد های گلستان نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، جواد تیموری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با اشار به خشکسالی و کاهش منابع آبی در استان، - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ذخیره آب در 14 سد مخزنی این استان 62 میلیون و 800 هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، جواد تیموری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با اشار به خشکسالی و کاهش منابع آبی در استان، گفت: خشکسالی باعث کاهش زارعت از محل منابع آبی زیرزمینی و سطحی شده است.

تیموری با بیان اینکه زراعت شالی به جز اراضی نسق دار و وابسته به منابع آبی سطحی در گلستان ممنوع است، ادامه داد: سالانه 250 هزار هکتار از اراضی استان به صورت آبی کشت می شود که محل تأمین آب برای 180 هزار هکتار زمین کشاورزی از منابع زیرزمینی بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: مقدار ذخیره آب در 14 سد مخزنی این استان 62 میلیون و 800 هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: اکنون مقدار آب ذخیره در سد های استان 26 درصد از 244 میلیون متر مکعب ظرفیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره آب سد های گلستان نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است

ذخیره آب سد های گلستان نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است