مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 16:172022-05-25سياسي

تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه عجین شده است


تاریخ شیعه با جهاد، مبارزه و شهادت عجین بوده و در طول قرن های متمادی علمای زیادی زندانی و شکنجه شده و به شهادت رسیده اند.

- ، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر چهار شنبه در کنگره 4 هزار شهید طلبه و روحانی کشور و 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به سبقه تاریخی روحانیت در مبارزه در راه حفظ دین، اظهار کرد: وقتی به قصه شهدای اهل علم نگاه می کنیم می بینیم از زمان ائمه (ع) تاکنون، جهاد و شهادت جز لاینفک حیات علما بوده است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اینکه همه ائمه ما به غیر از مهدی موعود (عج) به شهادت رسیده اند، نشان می دهد تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه و شهادت عجین بوده و در طول قرن های متمادی علمای زیادی زندانی و شکنجه شده و به شهادت رسیده اند و زندگی آن ها با دشواری های فراوانی در راه دین توأم بوده است.

وی اضافه کرد: علمای زیادی در طول تاریخ تا عصر کنونی شهید راه عقیده شدند و با وجود تمام دشواری ها و شکنجه ها، به پای اعتقاد خود ماندند و در برابر اقدامات دشمنان دین و فتنه های گروه های انحرافی ایستادگی کردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درواقع بذل جان در مسیر عقیده، سیره تاریخی علما و روحانیون به عنوان پیشگامان جهاد و شهادت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه عجین شده است

تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه عجین شده است