مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 15:572022-05-25پزشكي

دستفروشی که در خیابان اثر هنری می فروشد


اسماعیل جوانی است که با وجود ابتلا به سرطان و بیماری ریوی اما تصمیم گرفت محدودیت هایی که برای معرفی هنرش سد راه بودند را از بین ببرد و بالاخره آثار هنری خود که احیاکننده هنر بوشهر است را زینت بخش خیابان های شهر کند.

- به خبرگزاری فارس از بوشهر، نزدیک به غروب در کنار ساحل بندر دیر در درحالی که شرجی هوا بر جانش عطش افکنده بود ، بساط خود را در گوشه ای از پیاده رو پهن کرده بود.

اسماعیل فخرایی در دل مشغولی کار، سرطان و مشکل ریوی خود را فراموش کرده و زیر لب یک مصرع شعر را زمزمه می کرد با بال شکسته پر کشیدن هنر است ؛ این آغاز زندگی بخشیدن مرد بیمار به هنر بومی شهرستان دیر است.

اسماعیل با برداشت برگ از مزارع نخل شهرستان دیر و گاهی هم با خرید نوار های پلاستیکی با الگو گیری از هنر خانوادگی اش، بیش از 50 نوع طرح حصیربافی را نقش بسته بود.

  بیماری هم سد راهش نشد در حالی که بیماری برجانش رخنه افکنده بود، این امید اسماعیل بود که اجازه نمی داد لحظه ای از پا بیافتد و به تعریف خود، به پیشنهاد یکی از دوستانش از شهریورماه سال گذشته با سرمایه اولیه یک میلیون تومان، توانسته بود برای خود شغلی دست و پا کند و درآمدی داشته باشد.

درحالی که در گرمای ساحل، عرق از پیشانی خود پاک می ساخت، با روی گشاده از زیر و بم ترکیب رنگ هنر حصیربافی اش به خریداران توضیح می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستفروشی که در خیابان اثر هنری می فروشد

دستفروشی که در خیابان اثر هنری می فروشد