مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 15:522022-05-25پزشكي

یک واکسن به شیوه نامه ورود زائران به عربستان افزوده شد


همه مراکز بهداشتی در همه شهرها علاوه بر واکسن مننژیت واکسن فلج را نیز به اندازه کافی در اختیار دارند و زائران باید این دو واکسن را  از ابتدای هفته آینده تزریق کنند.

- رییس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت هلال احمر از ضرورت تزریق واکسن فلج در کنار مننژیت برای ورود زائران به حج تمتع امسال خبر داد.

سید علی مرعشی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت عربستان گفت: زائران خانه خدا باید امسال علاوه بر واکسن مننژیت، واکسن فلج (ipv) برای ورود به عربستان تزریق کنند.

وی افزود: همه مراکز بهداشتی در همه شهرها علاوه بر واکسن مننژیت واکسن فلج را نیز به اندازه کافی در اختیار دارند و زائران باید این دو واکسن را از ابتدای هفته آینده تزریق کنند.

وی با بیان اینکه واکسن فلج همانند واکسن اطفال کودکان خوراکی نیست، گفت: این واکسن به صورت تزریقی است و همه زائران باید آن را تزریق کنند و کارت واکسن ممهور شده خود را در اختیار داشته باشند.

مرعشی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص واکسن مننژیت زائران افزود: تمام واکسن های مننژیت موردنیاز زائران برای حج تمتع از سوی معاونت درمان هلال احمر از شرکت های معتبر خارجی خریداری شده و از هفته آینده زائران می توانند در مراکز درمانی اعلام شده، تزریق کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک واکسن به شیوه نامه ورود زائران به عربستان افزوده شد

یک واکسن به شیوه نامه ورود زائران به عربستان افزوده شد