مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 15:422022-05-25اجتماعي

خروج توده گرد و غبار از تهران


توده های گرد و خاک قبلی معمولا با باد شدید در سطح استان همراه بودند ولی توده گرد و غباری که در روزهای اخیر وارد استان شد، باد شدید نداشت و با جریان آرام و سرعت ملایم به منطقه و حتی با کندی وارد کشور شد چرا که بر اساس مدل های پیش بینی انتظار .

-  مازیار غلامی: توده های گرد و خاک قبلی معمولا با باد شدید در سطح استان همراه بودند ولی توده گرد و غباری که در روزهای اخیر وارد استان شد، باد شدید نداشت و با جریان آرام و سرعت ملایم به منطقه و حتی با کندی وارد کشور شد چرا که بر اساس مدل های پیش بینی انتظار داشتیم که زودتر وارد ایران شود ولی با تاخیر و ماندگاری بیشتری به منطقه آمد.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش غلظت گرد و غبار طی امشب به دلیل شمالی شدن جریانات و وزش باد شمالی خبرداد و گفت: این باد حکم باد پاک کننده را دارد بنابراین این توده از تهران عبور و با غلظت نسبی کمتر به سمت جنوب و استان های مجاور جنوبی، جنوب شرقی و شرقی استان تهران حرکت می کند.

مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا، با توجه به اینکه توده گرد و غبار وارد شده به کشور در روزهای اخیر با توده های قبلی به لحاظ شدت و وسعت تفاوت داشته است،اظهار کرد: تفاوت این طیف گرد و غبار با سیستم های قبلی در میزان سرعت ورود آن بود چون حرکت کند و آرامی داشت که موجب ماندگاری بیشتر آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج توده گرد و غبار از تهران

خروج توده گرد و غبار از تهران