مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 13:022022-05-25سياسي

دستگاه دیپلماسی برای مقابله با پدیده ریزگردها چه کرد؟


دستگاه دیپلماسی در راستای حل معضل گرد و غبار اقداماتی را در این مدت صورت داده که در همین راستا در گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتایان در منطقه مقرر شد هیأتی فنی از ایران بزودی عازم عراق و سوریه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چند سالی است که پدیده گرد و غبار و ریزگردها نفس مردم ایران و به خصوص استان های مرزی را گرفته و مدتی است پایتخت هم با این معضل دست و پنجه نرم می کند.

از سوی دیگر برخی کشورهای منطقه هم مدت هاست با این پدیده دست به گریبان هستند.

گرچه این پدیده در درجه اول به حوزه محیط زیست برمی گردد، ولی به دلیل این که منشأ اصلی این پدیده آنگونه که گفته می شود ریشه خارجی دارد، دستگاه دیپلماسی هم با آن درگیر است و رایزنی ها و اقدامات دیپلماتیک را برای حل این پدیده مشکل ساز می طلبد.

این پدیده معضلی است که خبرنگاران در نشست های سخنگوی دستگاه دیپلماسی بارها درباره آن سوالاتی پرسیده اند و دستگاه دیپلماسی در این ارتباط، اقداماتی را صورت داده است.

* همکاری با کشورهای همسایه و مسیری که با عراق شروع شد در همین خصوص  سعید خطیب زاده  سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز (سه شنبه) سوم خرداد ماه در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص دستور رییس جمهور مبنی بر حل بحران ریزگردها از طریق دیپلماسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه دیپلماسی برای مقابله با پدیده ریزگردها چه کرد؟

دستگاه دیپلماسی برای مقابله با پدیده ریزگردها چه کرد؟