مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 13:022022-05-25اقتصادي

ساخت اولین تانک ذخیره نیتروژن کشور


مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: اولین نمونه تانک ذخیره نیتروژن در کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی تولید شد.

- مرتضی ضرابی، بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اعلام این خبر که در سال جاری و با همکاری شرکتی دانش بنیان در داخل کشور موفق به تولید اولین نمونه تانک ذخیره نیتروژن در کشور شده ایم، گفت: این تانک می تواند سلول های بنیادی را برای مدت زمانی طولانی در حدود بیش از 25 سال نگهداری کند.

ضرابی در ادامه افزود: پیش از این دانش و تکنولوژی تولید این تانک ها در اختیار آمریکا و چند کشور اروپایی بود که ما برای واردات آن با مشکلات زیادی روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه با تولید این تانک در داخل کشور و قیمتی معادل یک سوم نمونه خارجی در تلاش برای تولید انبوه آن هستیم، اضافه کرد: بانک خون بند ناف از سال 84 فعالیت خود را با هدف تأمین سلول های بنیادی مورد نیاز مراکز پیوند آغاز کرده است و در زمان تولد نوزاد، علاوه بر خون بند ناف، چیزی نزدیک به 30 محصول را می توان از بافت های دور ریختنی فرآوری کرد.

با این فرآوری می توان انواع سرطان ها، تالاسمی و بیماری های نقص سیستم ایمنی را درمان کرد.

ضرابی دانش سلول های بنیادی را به عنوان انقلابی در حوزه پزشکی برشمرد و گفت: کشورهایی که این دانش را دارند مالک یک ثروت بی پایان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت اولین تانک ذخیره نیتروژن کشور

ساخت اولین تانک ذخیره نیتروژن کشور