مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 12:472022-05-25اقتصادي

آذربایجان غربی نقش مهمی در ارتقای روابط تجاری ایران و ترکیه دارد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: به صورت جدی پیگیر افزایش مبادلات تجاری زمینی، هوایی و تکمیل خطوط ریلی حوزه راه آهن آذربایجان غربی جهت تسهیل و روانسازی تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، نادر صادقی صبح امروز در نشست مشترک با رییس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه و هیئت همراه با اشاره به روابط اقتصادی و فرهنگی دیرینه ایران و ترکیه، اظهارداشت: با توجه به سیاست گذاری مبادلات تجاری 30 میلیارد دلاری ایران و ترکیه، آذربایجان غربی می تواند نقش مهمی در ارتقای روابط تجاری 2 کشور داشته باشد.

وی در ادامه با یادآوری برنامه های اقتصادی آذربایجان غربی برای افزایش سطح روابط تجاری با ترکیه، خاطرنشان کرد: وجود سه پایانه مرزی مشترک با ترکیه، از اهمیت اقتصادی این کشور برای آذربایجان غربی حکایت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی سرو - ارومیه در مرز مشترک با ترکیه را یکی از اهداف توسعه ای دولت معرفی کرده و افزود: ایجاد یک ناحیه صنعتی مشترک با ترکیه در منطقه سرو ارومیه، اجرای منطقه ویژه اقتصادی کوزه رش سلماس و افتتاح مجهزترین پایانه مرزی رازی خوی، نقش چشمگیری در گسترش همکاری های اقتصادی دو طرف در آذربایجان غر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی نقش مهمی در ارتقای روابط تجاری ایران و ترکیه دارد

آذربایجان غربی نقش مهمی در ارتقای روابط تجاری ایران و ترکیه دارد