مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 11:022022-05-25اقتصادي

حجم تجارت ایران و روسیه به 4.5 میلیارد دلار رسید


حجم تجارت ایران با روسیه در دو سال از 1.

6 میلیارد دلار به 4.

5 میلیارد دلار افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی امروز در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه در تهران اظهار داشت: موانع زیادی بر سر راه ترانزیت کالا از ایران به روسیه وجود دارد و ما از طریق مرز کشور آذربایجان با روسیه در 3 مرز ورودی و 3 مرز خروجی ارتباط داریم که ضعف هایی در زمینه ترانزیت کالا وجود دارد که باید برطرف شود.

وی همچنین به لایروبی رود ولگا در روسیه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشتی هایی که از طریق این رودخانه به حمل کالا می پردازند، با نصف ظرفیت کار می کنند و در روسیه عمده بنادر رودخانه ای است و رود ولگا نیاز به لایروبی دارد که مهندسان ایرانی می توانند در این زمینه کمک کنند.

سفر ایران در روسیه همچنین اظهار کرد: در طرف ایرانی هم ظرفیت بنادر خوب استفاده شده است، اما توسعه راه آهن رشت - آستارا برای ما از نان شب هم واجب تر است و لازم است در توسعه این خط آهن پروژه مشترکی در همکاری با روسیه انجام دهیم که این پروژه می تواند در راستای کریدور شمال - جنوب هم استفاده شود.

سفیر ایران در روسیه در مورد مبادلات پولی گفت: در این زمینه خوب کار شده است، اما باید مبادلات با ارزهای ملی دو کشور انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم تجارت ایران و روسیه به 4.5 میلیارد دلار رسید

حجم تجارت ایران و روسیه به 4.5 میلیارد دلار رسید