مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 10:522022-05-25پزشكي

«کم کاری تیرویید» خطری که سلامت نوزادان را تهدید می کند


شهاب معینی مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، به مناسبت 25 ماه می مصادف با 4 خرداد ماه روز جهانی تیرویید، گفت :نام گذاری چهارم خردادماه (25 ماه می) به عنوان روز جهانی تیرویید، فرصتی ایجاد کرده تا با آموزش و اطلاع ‏رسانی، عموم جامعه با اهمیت عملکرد این غده، بیماری‏های مرتبط با آن و راه‏های پیشگیری و درمان این بیماری‏ها آشنا شده و اقدامات لازم را جهت حفظ سلامت خود انجام دهند.

وی افزود : غده تیرویید یکی از غدد درون‏ریز بدن می‏باشد که هورمون ‏های ساخته شده توسط آن بر عملکرد تمام سلول‏های بدن تاثیر می‏ گذارد.

کم ‏کاری یا پرکاری غده تیرویید موجب اختلال در عملکرد بدن شده و مشکلاتی برای افراد ایجاد می ‏کند.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: عملکرد غده تیرویید به ویژه در دوران نوزادی و کودکی که رشد مغزی و جسمی با سرعت بالایی انجام می‏گیرد حیاتی بوده و اختلال در عملکرد غده تیرویید در این دوره می‏تواند موجب بروز عوارض جبران‏ ناپذیر مغزی و جسمی در فرد شود.

مستوفی ادامه داد: علاوه بر آموزش و آگاهی رسانی به شهروندان و مراجعین، از دیگر اقدامات مهمی که در حوزه بهداشت در خصوص شناسایی و درمان اختلالات تیرویید صورت می‏گیرد غربالگری کم‏کاری تیرویید در روزهای 3 تا 5 بعد از تولد نوزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کم کاری تیرویید» خطری که سلامت نوزادان را تهدید می کند

«کم کاری تیرویید» خطری که سلامت نوزادان را تهدید می کند