مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 10:322022-05-25اجتماعي

کنترل عوامل خسارت زا به درختان با آبشویی


شهردار منطقه 19 از آغاز پایش، کنترل آفت و عوامل خسارت زا به درختان با آبشویی 6965 اصله درخت همزمان با آغاز فصل گرما و یورش این آفت به فضای سبز و درختان خبر داد.

- ، مهدی هدایت گفت: در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز و کنترل عوامل خسارت زا عملیات آبشویی درختان به طور مستمر و شبانه با وسایل مکانیزه مناسب انجام و با تشدید گرما میزان آن افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز بر انجام صحیح عملیات آبشویی نظارت می کنند، افزود: در همین راستا آبشویی روی درختان نارون، زبان گنجشک و زیتون و درختچه های زینتی از قبیل خرزهره، ختمی و انار زینتی انجام می شود.

هدایت خاطرنشان کرد: همچنین آبشویی به منظور جلوگیری از آفت کنه، پسیل زیتون، انواع شته و انواع شپشک ها و سفید بالک به همراه صابون حشره کش گیاهی پالیزین که برای طبیعت و محیط زیست مخرب نیست انجام می شود.

به گفته وی، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 19 نیز آمادگی پاسخگویی حضوری به شهروندان در خصوص دفع آفات گیاهان خانگی و آپارتمانی را دارد و علاقه مندان برای بهره مندی از این امکان می توانند به شهرک شریعتی خیابان شهید زلفی داخل بوستان شریعتی مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل عوامل خسارت زا به درختان با آبشویی

کنترل عوامل خسارت زا به درختان با آبشویی