مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 09:122022-05-25سياسي

4 اثر تاریخی خراسان جنوبی در انتظار ثبت جهانی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: پرونده های ثبت جهانی کاروانسراهای سرایان و طبس، آسبادهای درمیان و نهبندان در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: هدف از نام گذاری هفته میراث فرهنگی، تکریم مردم و ارائه محتوای فرهنگی در جهت عدالت فرهنگی است و همه مجموعه میراث فرهنگی تلاش کردند خدمت رسانی متفاوت و خلاقانه ای را به مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه آثار شناسایی شده ما در استان 2 هزار اثر است، تصریح کرد: آنچه که ثبت ملی شده است 982 اثر است که در مقوله های 789 اثر غیرمنقول، 18 اثر منقول، 95 اثر معنوی و 80 اثر طبیعی هستند که ثبت ملی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از وجود 18 موزه فعال در استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد دو موزه متعلق به ادارات است که با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و محیط زیست راه اندازی شده است.

شاهوردی با بیان اینکه 7 موزه مربوط به بخش خصوصی است که فعال هستند، ادامه داد: ما دیروز تقدیر کردیم از موزه دار بخش خصوصی که در کشور مقام برتر را در شاخص های کودک و نوجوانان در موزه عروسک سنتی و بومی استان کسب کردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 اثر تاریخی خراسان جنوبی در انتظار ثبت جهانی

4 اثر تاریخی خراسان جنوبی در انتظار ثبت جهانی