مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 21:522022-05-24سياسي

حکم قصاص قاتل شهید رنجبر صادر شد


قاتل شهید رنجبر که برای دومین بار در دادگاه کیفری یک استان فارس پای میز محاکمه رفته بود این بار نیز به قصاص نفس محکوم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری فارس در تشریح این خبر گفت: پس از اعلام نقص در پرونده و نقض رأی اولیه توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور، اقدامات قضایی در راستای تأمین نظر مرجع عالی قضایی یاد شده در دستورکار قرار گرفت و پس از رسیدگی دوباره به پرونده حکم بر محکومیت متهم صادر شد.

موسوی با بیان اینکه حکم قصاص متهم به لحاظ ارتکاب قتل عمدی و شهادت مرحوم علی اکبر رنجبر است، افزود: متهم همچنین به تحمل 10 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق به لحاظ سرقت توأم با آزار سلاح سازمانی شهید رنجبر و مهمات مربوطه نیز محکوم شده است.

همچنین به لحاظ ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو نسبت به سرباز وظیفه پاسگاه نیز به تحمل یک سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده است.

پس از فرجام خواهی وکیل متهم در مرحله رسیدگی قبلی دیوان عالی کشور دستوراتی مبنی بر بررسی سلامت روانی متهم توسط کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی صادر کرده بود که کمیسیون تخصصی به صورت قطعی سلامت روان و قوه تمیز و اراده متهم را تأیید کرد.

بر اساس این گزارش، شامگاه چهارشنبه 13 بهمن 1400 سرهنگ علی اکبر رنجبر به همراه یک سرباز، در حال گشت در حوزه استحفاظی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم قصاص قاتل شهید رنجبر صادر شد

حکم قصاص قاتل شهید رنجبر صادر شد