مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 17:322022-05-24سياسي

خود اظهاری و خودکنترلی بهداشتی اماکن عمومی؛ تکلیف برزمین مانده


بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، دستورالعمل خودکنترلی و خوداظهاری بهداشتی که پیش از آن در سال 1391 در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مصوب شده، ابلاغ شد و دستور کار مربوطه نیز در آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آرایشی و بهداشتی ابلاغ و تصریح شده است.

یکی از مباحث مهم در قانون برنامه پنجم توسعه واگذاری فرآیند به صاحبان فرآیند بود، به این منظور جهت ارتقای شاخص های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بحث خودکنترلی مطرح شد و در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نیز مصوب و ابلاغ گردید.

بر مبنای این ابلاغیه دستورالعمل های مربوطه و دستور کار آن نیز ابلاغ شد.

به این ترتیب مقرر گردید تا بر اساس قانون تا پایان برنامه پنجم توسعه در 50 درصد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز و اماکن عمومی بحث خودکنترلی و خود اظهاری بهداشتی پوشش داده شود.

بر مبنای دستورالعمل ها و دستور کارها، متصدیان و مدیران مراکز مربوطه باید با تواتر اعلام شده اظهارنامه بهداشتی را پر کرده و به مرکز بهداشت مربوطه اعلام کند.

امکان پر کردن این اظهارنامه بهداشتی توسط خود افراد بدون تایید صلاحیت فنی وجود ندارد؛ چرا که این امر مستلزم برخورداری از یکسری مستندات است؛ مگر آنکه خود فرد، دانش انجام این کار را داشته باشد که در این ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خود اظهاری و خودکنترلی بهداشتی اماکن عمومی؛ تکلیف برزمین مانده

خود اظهاری و خودکنترلی بهداشتی اماکن عمومی؛ تکلیف برزمین مانده