مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 17:022022-05-24سياسي

مرکز پژوهش های مجلس: کاهش فرزندآوری به خاطر موانع اقتصادی است، نه تمایل خانواده ها


در «پیمایش ملی خانواده» سال 1396، بیش از 60 درصد جامعه بر مطلوبیت سه فرزند و بیشتر تاکید ورزیده اند، در حالی است که در سال 1375 در پیمایش«بررسی نگرش ها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در ایران» تنها 15 درصد جامعه به سه فرزندی و بیشتر از آن تمایل داشته اند.

- در پیمایش ملی خانواده سال 1396، بیش از 60 درصد جامعه بر مطلوبیت سه فرزند و بیشتر تاکید ورزیده اند، در حالی است که در سال 1375 در پیمایش بررسی نگرش ها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در ایران تنها 15 درصد جامعه به سه فرزندی و بیشتر از آن تمایل داشته اند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه بخشی از مساله کاهش جمعیت و فرزندآوری در کشور، برآمده از کاهش جمعیت جوانان در سن ازدواج است، گفت: خانواده ایرانی علی رغم مطلوبیت ذهنی افزایش تعداد فرزند، در عمل و در حیطه رفتارها به علت موانع متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی یا نهادی فرزندآوری خود را محدود کرده که نیازمند حمایت نظام حکمرانی در جهت رفع موانع یاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری در خصوص توجه به اهمیت فرزندآوری در کشور، جمعیت هر کشور را مهم ترین منبع ثروت جوامع دانست و گفت: مقابله با تهدید این منبع ثروت نیازمند اتخاذ راهبردهای مقابله و رفع عوامل تشدید مسئله خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز پژوهش های مجلس: کاهش فرزندآوری به خاطر موانع اقتصادی است، نه تمایل خانواده ها

مرکز پژوهش های مجلس: کاهش فرزندآوری به خاطر موانع اقتصادی است، نه تمایل خانواده ها