مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 16:172022-05-24اقتصادي

لاهوتی: دولت از جراحی اقتصادی ضرر می کند


درآمد دولت از حذف ارز ترجیحی ثابت می ماند، اما به واسطه افزایش قیمت ها تعهد بالاتری را در قالب کالابرگ باید در حق مردم ادا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نامه نیوز، دولت با اجرای حذف ارز 4200 وارد فاز جراحی اقتصادی شد، اما منتقدان نظر دیگری دارند و می گویند تن ها هدف این طرح جبران کسری بودجه دولت بود .

مهرداد لاهوتی درباره کسب درآمد دولت از حذف ارز ترجیحی گفت: قبول ندارم که این کار برای جبران کسری بودجه دولت است، چون نه تنها دولت از این اقدام درآمدی کسب نمی کند بلکه باید هزینه هم بدهد.

در واقع دولت با انتشار کالابرگ یک تعهدی را برای سال های آینده می پذیرد تا اجناس را با قیمت ثابت به دست مردم برساند، حال آنکه قیمت واقعی کالا ها رو به افزایش است.

وی افزود: هم اکنون دولت به اندازه 300 هزار میلیارد تومان تعهد کالابرگی می خواهد به مردم بدهد، در صورتی که تقریبا همین مقدار از محل آزادسازی قیمت ها به دست می آورد بنابراین وقتی سال آینده قیمت کالا ها افزایش پیدا کند، درآمد دولت از حذف ارز ترجیحی ثابت می ماند، اما به واسطه افزایش قیمت ها تعهد بالاتری را در قالب کالابرگ باید در حق مردم ادا کند.

این فعال سیاسی اعتدالگرا کالابرگ را یارانه ای غیرقابل حذف خواند و اظهار کرد: در واقع این یک ضرر است تا آنکه منفعتی برای دولت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاهوتی: دولت از جراحی اقتصادی ضرر می کند

لاهوتی: دولت از جراحی اقتصادی ضرر می کند