مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 16:022022-05-24سياسي

چرا رژیم بعث عراق با آن همه تجهیزات در آزادسازی خرمشهر غافلگیر شد؟


مدیر تاریخ سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: پدافند از شهر خرمشهر برای دشمن، در مقایسه با سایر مناطق اشغالی از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

- خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: عملیات بیت المقدس از روز دهم اردیبهشت ماه تا چهارم خردادماه سال 1361 در غرب رودخانه کارون و خرمشهر و با رمز عملیات یا علی بن ابی طالب با هدف آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و جاده اهواز به خرمشهر، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و نیز جاده اهواز به آبادان از برد توپخانه دشمن و همچنین تأمین مرز بین المللی به صورت مشترک توسط نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

طی این عملیات بیش از پنج هزار کیلومتر از اراضی اشغالی از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز خرمشهر آزاد شد.

به مناسبت چهلمین سالروز این فتح پیروزمندانه با محمد کرمی، مدیر تاریخ سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درباره نقش سرنوشت ساز آزادسازی خرمشهر در جنگ گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانیم:  مدیر تاریخ سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب خرمشهر قبل از انقلاب سه بار مورد هجوم بیگانه قرار گرفت چرا اشغال خرمشهر برای صدام حسین مهم بود؟ جنگ ­ها و منازعات سیاسی در کنار اثرات مخرب و ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رژیم بعث عراق با آن همه تجهیزات در آزادسازی خرمشهر غافلگیر شد؟

چرا رژیم بعث عراق با آن همه تجهیزات در آزادسازی خرمشهر غافلگیر شد؟