مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 15:522022-05-24بين الملل

انگلیس به «اودسا» کشتی جنگی اعزام می کند


انگلیس به همراه شرکای خود در ناتو درصدد است تا به بهانه محافظت از کشتی های حامل غلات مهم اوکراین، به «اودسا» در دریای سیاه کشتی جنگی اعزام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش کرد که کشتی های جنگی بریتانیا احتمالاً برای محافظت از کشتی های حامل غلات مهم اوکراین و شکستن محاصره بنادر دریای سیاه به منطقه اودسا ارسال خواهد شد.

طبق این گزارش، انگلیس در حال هماهنگی با متحدان ناتو خود بر روی طرحی بالقوه برای ارسال کشتی های جنگی به بندر اودسا در دریای سیاه برای اسکورت کشتی های صادرکننده غلات اوکراینی است.

طبق این گزارش، گابریلوس لندزبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانی روز گذشته (دوشنبه) گفت که با لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس درباره ایجاد یک دالان حفاظتی از اودسا صحبت کرده است.

وی ادامه داد که ائتلاف مشتاقان متشکل از کشورهای ناتو و سایر کشورهای متکی به غلات مانند مصر، ممکن است مایل باشند منابع نظامی را برای تقویت حفاظت از کشتی های اوکراین و جلوگیری از کمبود گسترده مواد غذایی ارائه دهند.

این روزنامه انگلیسی مدعی شده است که طرح انگلیس و ناتو شامل پاکسازی مناطق اطراف بندر جنوبی از مین های روسیه است و سپس از کشتی های باری حامل محصولات حیاتی اوکراین در مقابل کشتی های جنگی روسیه حفاظت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس به «اودسا» کشتی جنگی اعزام می کند

انگلیس به «اودسا» کشتی جنگی اعزام می کند