مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 15:472022-05-24سياسي

مرکز تبادل اطلاعات کشور باید دارای مدل اقتصادی شود


باید مدل اقتصادی مناسب برای رونق و توسعه تعامل پذیری داده ها و خدمات الکترونیکی، در مرکز تبادل اطلاعات طراحی شود.

- به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی در سی و یکمین کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی با تاکید بر اهمیت جایگاه این کارگروه در توسعه خدمات دولت الکترونیکی در کشور و اهمیت امنیت و حفاظت از داده در مرکز تبادل اطلاعات کشور، طراحی مدل اقتصادی برای توسعه آن را ضروری دانست.

وی گفت: باید در اجرای دولت الکترونیک در کشور حفظ حریم خصوصی و اطلاعات طبقه بندی شده در نظر گرفته شده و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر ایجاد ساختار مناسب برای امنیت مرکز تبادل اطلاعات (NIX) در کشور افزود: خوشبختانه در حال حاضر مرکز رصد و مانیتورینگ در این حوزه فعال است که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

فیروزآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه اطلاعات پویا و زنده است و باید به صورت مستمر بازسازی شود بنابراین نباید در مراحل تبادل اطلاعات در مرکز تبادل اطلاعات (NIX) به هیچ عنوان کپی برداری و ذخیره سازی اطلاعات صورت گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به توسعه تعامل پذیری دو طرفه بین دولت و کسب و کارهای خصوصی بر طراحی مدل اقتصادی مناسب برای مرکز تبادل اطلاعات کشور تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تبادل اطلاعات کشور باید دارای مدل اقتصادی شود

مرکز تبادل اطلاعات کشور باید دارای مدل اقتصادی شود