مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 15:322022-05-24اقتصادي

صالحی: تولید داخل لوکوموتیوهای زیمنس و جی ام در دستور کار است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید میعاد صالحی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: متأسفانه اولویت دهی به بخش حمل و نقلی ریلی بار در طول 5 ساله برنامه ششم توسعه اتفاق نیفتاده است؛ - مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: به دنبال تولید داخل لوکوموتیو های زیمنس و جی ام هستیم و یک شرکت دانش بنیان نیز توانسته چرخ های مونوبلوک داخلی تولید کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید میعاد صالحی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: متأسفانه اولویت دهی به بخش حمل و نقلی ریلی بار در طول 5 ساله برنامه ششم توسعه اتفاق نیفتاده است؛ اما در دولت سیزدهم اولویت بر ارتقای حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: تلاش ما این است که هم در حوزه تزریق منابع و اعتبارات و هم اولویت دهی به صنعت حمل و نقل ریلی بتوانیم پیشرو باشیم.

دو هفته قبل تفاهمی میان وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به امضا رسید که در آن اولویت به حمل و نقل ریلی کالا های کشاورزی داده شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال 1400 رکورد 110 ساله ترانزیت ریلی را با یک میلیون و 319 هزار تُن بار ترانزیتی شکستیم که این عدد 2.

5 برابر سال قبل از آن و نسبت به آخرین رکورد ترانزیت ریلی در سال 1397 که یک میلیون و 597 هزار تن بود، باز هم افزایش را ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: تولید داخل لوکوموتیوهای زیمنس و جی ام در دستور کار است

صالحی: تولید داخل لوکوموتیوهای زیمنس و جی ام در دستور کار است