مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 14:172022-05-24دانش

نگهداری بهتر هواپیما ها با کمک هوش مصنوعی


تنها در اروپا، طبق برآورد شورای مشورتی تحقیقات و نوآوری هوانوردی در اروپا (ACARE) صرفه جویی بالقوه در تعمیر و نگهداری هواگرد ها می تواند به ذخیره 700 میلیون یورو در سال بیانجامد.

- تنها در اروپا، طبق برآورد شورای مشورتی تحقیقات و نوآوری هوانوردی در اروپا (ACARE) صرفه جویی بالقوه در تعمیر و نگهداری هواگرد ها می تواند به ذخیره 700 میلیون یورو در سال بیانجامد.

محققان دانشگاه فناوری دلفت هلند در جدیدترین یافته های خود اظهار کرده اند هوش مصنوعی تعمیر و نگهداری هواگردها (aircraft) را آسان تر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی او، محققان دانشگاه فناوری دلفت در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار کردند که با همکاری چندین دانشگاه و صنایع اروپایی در پروژه ای به نام (ReMAP) گامی مهم در جهت ارتقای تعمیر و نگهداری هواگرد ها با استفاده از هوش مصنوعی برداشته اند.

محققان اظهار کردند در طول یک دوره آزمایشی شش ماهه در شرکت هواپیمایی کی ال ام (KLM) و با استفاده از داده های عملیاتی کی ال ام، ثابت شد که مدل های هوش مصنوعی می توانند برای پیش بینی سلامت سیستم های هواگرد ها و برنامه ریزی فرآیند تعمیر و نگهداری آن استفاده شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری بهتر هواپیما ها با کمک هوش مصنوعی

نگهداری بهتر هواپیما ها با کمک هوش مصنوعی