مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 13:372022-05-24بين الملل

گاف بایدن و تلاش واشنگتن برای فرار از غضب چین


اظهارنظر جو بایدن درباره مداخله نظامی آمریکا برای دفاع از تایوان در مقابل چین، بار دیگر او و مقامات دولتش را وادار به عقب نشینی و تاکید بر پایبندی به سیاست «چین واحد» کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز دوشنبه (دوم خرداد) کنفرانس مطبوعاتی معمول جو بایدن رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در توکیو در حال پایان یافتن بود که از بایدن سوال شد، شما به دلایل مشخص نخواستید در درگیری های اوکراین به شکل نظامی درگیر شوید.

اگر به آن مرحله برسد، آیا حاضرید برای دفاع از تایوان به صورت نظامی درگیر شوید؟ در حالی که بسیاری از روسای جمهور پیشین آمریکا در مواجهه با چنین سوالی درنگ می کردند و یا با جوابی مبهم از دادن پاسخ مستقیم خودداری می کردند، بایدن با صراحت گفت بله و افزود: این تعهدی است که داده ایم.

  اظهارنظری که خبرنگاران حاضر را غافلگیر کرد و سباستین اسمیت خبرنگار حوزه کاخ سفید خبرگزاری فرانسه در توییتی نوشت که پاسخ بایدن در حال حاضر واقعا سطح آدرنالین خون را در اتاق کنفرانس کاخ (نخست وزیری ژاپن) افزایش داد.

در مرحله بعد، همه ما باید سعی کنیم و توضیح دهیم که همه این ها چه معنایی دارد .

این اظهارنظر در اولین سفر آسیایی بایدن و از کشوری در همسایگی چین، موجی از شوک و حیرت را در واشنگتن و پکن هم ایجاد کرد، واکنش تند چین را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاف بایدن و تلاش واشنگتن برای فرار از غضب چین

گاف بایدن و تلاش واشنگتن برای فرار از غضب چین