مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 09:472022-05-24سياسي

خودکفایی در حوزه غذا با توجه به شرایط امروز جهان ضروری است


معاون علمی رییس جمهور با تأکید بر حرکت در مسیر خودکفایی در حوزه امنیت غذایی با توجه به شرایط امروز جهان، گفت: گیلان نقش مهمی در این امنیت غذایی ایفا می کند.

- ، سورنا ستاری صبح سه شنبه با حضور در دانشگاه گیلان و به همراه جمعی از مسئولین استانی، مرکز نوآوری این دانشگاه را افتتاح کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه کارخانجات باید به سمت تولید غذای دام بروند، گفت: کارخانجات باید غذا را با توجه به نوع دام طراحی و تولید کنند و به دست مردم برسانند.

ستاری با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر جهان و ضرورت خودکفایی در حوزه غذا، بیان کرد: تولید غذای دام باید به صورت فرهنگ در سیستم دامداری کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ضایعات شلتوک در استان گیلان نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد و باید به این مهم توجه ویژه شود.

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان با مساحت هزار و 875 مترمربع و با سرمایه گذاری بیش از 100 میلیارد ریال در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

حمایت از طرح های پژوهشگران، کمک به شکل گیری و حیات شرکت های دانش بنیان، ایجاد ارتباط بین صنعت، دانشگاه و دولت و تشویق افراد به ایجاد شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات از جمله اهداف و وظایف این مرکز به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در حوزه غذا با توجه به شرایط امروز جهان ضروری است

خودکفایی در حوزه غذا با توجه به شرایط امروز جهان ضروری است