مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 09:372022-05-24سياسي

بررسی جایگاه و چیستی ارکستر ملی ایران در تالار رودکی


نخستین همایش سایه روشن ارکستر ملی با موضوع برداشت ها از چیستی و جایگاه این ارکستر به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، نخستین همایش سایه روشن ارکستر ملی با موضوع برداشت ها از چیستی و جایگاه این ارکستر و با محورهای تبارشناسی اصطلاح ملی ، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت های آن که شامل مواردی چون موسیقی ملی، سازهای ملی، ارکستر ملی، زمینه های شکل گیری ارکستر ملی، ساختار ارکستر کلی، بافت، سازبندی و رپرتوار، جایگاه موسیقی باکلام در رپرتوار ارکستر ملی، ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده عملکرد ارکستر ملی، کارکردها، وظایف و نیز پیشنهاد طرح هایی برای آینده آن می شود، سوم و چهارم خرداد ماه از ساعت 14 در تالار رودکی برگزار می شود.

این همایش در 3 پنل به شرح زیر در تالار رودکی برگزار می شود: پنل اول، سه شنبه سوم خرداد ماه ساعت 14 با سخنرانی هومان اسعدی، فرشاد توکلی، آروین صداقت کیش و محمدرضا فیاض برگزار می شود و در این پنل درباره تبارشناسی اصطلاح ملی ، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت های آن گفتگو می شود.

پنل دوم، نیز روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ساعت 14 با موضوع گفتگو درباره سازبندی و کارگان رپرتوار ارکستر ملی با سخنرانی محمدرضا تفضلی، کیاوش ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی جایگاه و چیستی ارکستر ملی ایران در تالار رودکی

بررسی جایگاه و چیستی ارکستر ملی ایران در تالار رودکی