مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 09:122022-05-24اقتصادي

پایان تنش آبی در سیستان و بلوچستان چطور محقق می شود


با اجرای 40 پروژه شهری و 1751 پروژه روستایی پیش بینی می شود زمینه پایان تنش آبی در استان سیستان و بلوچستان تا پایان دولت سیزدهم مهیا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرور ادبیات تنش آبی در دنیا مشخص می کند که مسئله کمبود آب بیشتر از آنکه یک پدیده اقلیمی و خارج از دسترس بشر تلقی شود، یک مسئله مدیریتی است.

به معنای دیگر در نگاه جدید شکل گرفته تحت عنوان حکمرانی موثر آب، استفاده بهینه از منابع این مایع حیات با توجه به آورد آبی همه ساله به روز شده و تلاش می شود با توجه به راهکارهای عمرانی و همچنین توجه ویژه به مدیریت مصرف به استناد به رفتار اجتماعی مشترکان  زمینه ارتقای سطح استفاده از آب مهیا شود.

در همین راستا، همواره یکی از مهمترین کلیدواژه های طرح شده در مورد آب به مسئله مشترکان خانگی و آب شرب باز می گردد جایی که ادبیات بحران آب برای آن مطرح می شود اما ابعاد استفاده از این کلیدواژه مشخص نیست.

اگر بخواهیم با دقت بیشتری به مسئله آب شرب برای مشترکان خانگی نگاهی بیندازیم، باید با ادبیات نظیر تنش آبی مواجه شویم.

در این شرایط تعریف تنش آبی بیان می کند، اگر در شهر یا منطقه ای مشخص میزان آب مورد نیاز مشترکان خانگی از میزان تامین بیشتر شود، در آن بازه زمانی منطقه مذکور با تنش آبی مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان تنش آبی در سیستان و بلوچستان چطور محقق می شود

پایان تنش آبی در سیستان و بلوچستان چطور محقق می شود