مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 23:022022-05-23بين الملل

سفر بایدن به کره جنوبی؛ از احتمال غافلگیری اتمی تا پیام های خصمانه


گمانه زنی ها در خصوص آزمایش اتمی کره شمالی هنگام حضور بایدن در آسیا و پیام هایی که وی و رییس جمهور کره جنوبی برای «کیم جونگ اون» فرستادند، نمایانگر بن بست دیپلماسی در روابط واشنگتن و پیونگ یانگ بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گرچه تمرکز اصلی تور آسیایی بایدن که از کره جنوبی و دیدار با رییس جمهور این کشور آغاز و با دیدار با رهبران ژاپن، هند و استرالیا پایان می یابد، مقابله با نفوذ فزاینده چین و اعمال فشار بر روسیه در پی عملیات نظامی این کشور در اوکراین است، بخش مهمی از دستکم سفر بایدن به شبه جزیره کره، ارسال پیام به کره شمالی بوده است.

گمانه زنی ها در خصوص آزمایش موشکی یا اتمی پیونگ یانگ هنگام حضور بایدن در آسیا، بار دیگر تلاش های ناموفق دولت بایدن برای ازسرگیری دموکراسی با کره شمالی را به نمایش گذاشت، به حدی که به گفته رییس جمهور آمریکا، پیونگ یانگ حتی به پیشنهاد ایالات متحده برای ارائه واکسن کرونا در حالی که کره شمالی با اولین شیوع تایید شده کرونا دست و پنجه نرم می کند، پاسخ نداده است.

تلاش های آمریکا برای ارتباط با کره شمالی عمدتاً بی پاسخ مانده و در عوض، این کشور پرتاب موشک را تشدید کرده و برای هفتمین آزمایش اتمی زیرزمینی آمادگی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بایدن به کره جنوبی؛ از احتمال غافلگیری اتمی تا پیام های خصمانه

سفر بایدن به کره جنوبی؛ از احتمال غافلگیری اتمی تا پیام های خصمانه