مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 18:322022-05-23اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 1.1 میلیون اصله نهال توت


رییس مرکز نوغانداری کشور پیش بینی کرد که امسال یک میلیون و 150 هزار اصله نهال توت اصلاح شده برای تغذیه کرم ابریشم در پنج استان کشور تولید شود.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عدیل سروی زرگر گفت: در راستای پایداری و توسعه صنعت نوغانداری که میراث فرهنگی و اقتصادی کشور ما است، در سال جاری دو میلیون و 300 هزار قلمه توت اصلاح شده در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان ها و کمیته امداد امام (ره) برای کاشت قرار گرفته که نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: از دو میلیون و 300 هزار قلمه توت، برای نخستین بار 600 هزار قلمه بر اساس تفاهم نامه مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام (ره) در اختیار این نهاد قرار گرفته و پیش بینی می کنیم 300 هزار اصله نهال از آن در گلستان تولید شود.

سروی زرگر اظهار داشت: مابقی قلمه ها نیز توسط پیمانکاران در سازمان های جهاد کشاورزی در پنج استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی کاشته شده و برآورد می کنیم از این میزان قلمه 850 هزار اصله نهال توت اصلاح شده، به تولید برسد.

وی تصریح کرد: میانگین توزیع نهال توت طی 15 سال گذشته نزدیک به 200 هزار اصله نهال بوده و در سال 1400 تعداد 367 هزار اصله نهال توت اصلاح شده میان نوغانداران 19 استان کشور توزیع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 1.1 میلیون اصله نهال توت

پیش بینی تولید بیش از 1.1 میلیون اصله نهال توت