مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 18:072022-05-23اقتصادي

خانه های خلاق، پلی به سوی رونق اقتصاد/ توسعه مشاغل خانگی نیازمند تحقق وعده ها است


خبرگزاری فارس- اردبیلکبری عزیزی: کارگاه های کوچک اما به بلندای سقف آرزوهایشان در گوشه ای از خانه خود ایجاد می کنند، تا توانمندی خود را به رُخ بکشند و به کمک اقتصاد و اشتغال بشتابند.

در مشاغل خانگی دیگر سن وسال معنا ندارد، چراکه به خوبی می دانند مشاغل خانگی در توسعه اقتصاد و ایجاد زمینه های شغلی حرفی برای گفتن می تواند داشته باشد.

این مشاغل خانگی تنها به عهده بانوان نیست بلکه آقایان نیز در طی سال های اخیر پیشگام شده اند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید.

 به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیل گر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

مخاطب من در این گزارش کسانی هستند که هر کدام شان با تکیه بر توانایی و استعداد خود آغازگر یک جریان اشتغال زایی شدند، این جریان هر چقدر هم کوچک باشند می توانند با حمایت، زمینه های اشتغال افراد زیادی را فراهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های خلاق، پلی به سوی رونق اقتصاد/ توسعه مشاغل خانگی نیازمند تحقق وعده ها است

خانه های خلاق، پلی به سوی رونق اقتصاد/ توسعه مشاغل خانگی نیازمند تحقق وعده ها است