مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 17:272022-05-23سياسي

تامین منابع آب از مهمترین دغدغه های دولت در سیستان و بلوچستان است


تامین منابع آب از مهمترین دغدغه های دولت و مسئولان در سیستان و بلوچستان است و دولت برای دستیابی به این هدف در چند محور وارد فعالیت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدصولت مرتضوی در بازدید از پروژه های2 حوزه تأمین منابع آب و تأمین نیرو در زاهدان اظهار داشت: حفر چاه های ژرف در دستورکار دولت قرار دارد و هم اینک تعدادی از این چاه ها حفر شده اند و تصفیه خانه ها و آب شیرین کن ها نیز در حال تکمیل است و دولت مصمم به حفر تعداد دیگری چاه ژرف در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: محور دومی که دولت برای تأمین آب در سیستان و بلوچستان دنبال می کند تأمین آب از دشت هایی است که ممنوع نیستند و استعداد تأمین آب دارند، که این موضوع در دشت حرمک برای تأمین آب شهر زاهدان اجرا و تا کنون 6 حلقه چاه حفر و تجهیز و برنامه ریزی برای 10 حلقه چاه طی ماه های آینده انجام شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: برای انتقال آب از دریای عمان نیز دولت برنامه دارد و امیدواریم هرچه سریع تر موضوع انتقال آب از دریا محقق و پیمانکار انتخاب شود.

وی اظهارداشت: در حوزه تأمین انرژی نیز سه نیروگاه 42 مگاواتی بزودی به بهره برداری می رسد که انرژی مورد نیاز استان را تأمین و بخشی از این انرژی صادر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین منابع آب از مهمترین دغدغه های دولت در سیستان و بلوچستان است

تامین منابع آب از مهمترین دغدغه های دولت در سیستان و بلوچستان است