مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 17:172022-05-23سياسي

چرا ابراهیم رییسی به عمان رفته است؟


برای عمانی ها بسیار مهم است که نتایج مثبت میانجی گری میان ایران و امریکا باقی بماند و دو طرف دچار این برداشت نشوند که گفتگو و میانجی گری طرف سوم بی فایده است؛ - بین الملل تابناک: رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صدر هیأتی عالی رتبه به عمان رفت؛ سفری یک روزه که با هدف ارتقای روابط در حوزه های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت بین تهران - مسقط صورت گرفته است.

سفر آقای رییسی به مسقط، اولین سفر رییس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رییس جمهور در 9 ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

استقبال رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه های سفر یک روزه آیت الله رییسی به این کشور است.

رییس جمهور با بیان اینکه سطح فعلی روابط میان تهران و مسقط برای دو کشور مطلوب نیست، گفت: تصمیم و اراده هر دو کشور ارتقای سطح روابط در حوزه های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت است.

دکتر رییسی با اشاره به اینکه در این سفر با مقدمات فراهم شده تفاهم نامه هایی بین دو کشور به امضا خواهد رسید، اظهار داشت: سفر بنده در راستای توسعه روابط همسایگی دولت مردمی با کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ابراهیم رییسی به عمان رفته است؟

چرا ابراهیم رییسی به عمان رفته است؟