مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 15:322022-05-23سياسي

نگاه کارشناسان قرقیز به تنش روسیه و اوکراین؛ منافع غرب از منطقه بی ثبات


غرب نیاز به ایجاد جبهه دوم در آسیای مرکزی برابر روسیه و سایر رقبا دارد؛ این منطق فرآیندهای ژئوپلیتیک است و در حالی که روسیه با اوکراین رویارویی دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، میز گردی با موضوع تأثیر درگیری روسیه و اوکراین بر آسیای مرکزی؛ پیش بینی ها و واقعیت در دفتر خبرگزاری فارس در شهر بیشکک، با حضور کارشناسان سیاسی و اقتصادی قرقیزستان برگزار شد.

در این میزگرد تالای بک جومادل اف پیشکسوت نیروی انتظامی و کارشناس مسائل امنیت ملی، پروفسور گوراس جباراف دکتر علوم اقتصادی، الماس تاجبی کارشناس سیاسی و رییس شورای روابط خارجی و امنیت قرقیزستان، حسین اف اوران کارمند سابق ماموریت OSCE در اوکراین  حضور داشتند.

تالای بک جومادل اف کارشناس مسائل امنیت ملی درباره اثرات منفی درگیری بر کشورهای آسیای مرکزی از جمله قرقیزستان، خاطر نشان کرد: با اینکه اوکراین از آسیای مرکزی دور است، این رویدادها در حوزه نظامی، مسائل مرزی و همچنین در حوزه فرهنگی و بشردوستانه منطقه تأثیر خواهند داشت.

این کارشناس با اشاره به اینکه در کشورهای آسیای مرکزی مشکلات حل نشده بین همسایه ها، از جمله مسائل مرزی، استفاده مشترک از مراتع و آب ها وجود دارد، گفت: در پس  زمینه درگیری های روسیه و اوکراین، ممکن است این مسائل برای طولانی مدت به حالت تعلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه کارشناسان قرقیز به تنش روسیه و اوکراین؛ منافع غرب از منطقه بی ثبات

نگاه کارشناسان قرقیز به تنش روسیه و اوکراین؛ منافع غرب از منطقه بی ثبات