مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 15:272022-05-23سياسي

صیانت از معماری بومی/ اختصاص 160 میلیارد برای احیای بافت تاریخی


صیانت از معماری بومی و اختصاص 160 میلیارد برای احیای بافت تاریخی روستاها از جمله مفاد تفاهمنامه ای بود که بین وزارت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن به امضا رسید.

- ، آیین امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلام امروز دوشنبه دوم خردادماه 1401 در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم، سید هادی احمدی رویینی مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی، روستاها را زیستگاه مهم آثار ملموس و ناملموس ایران عنوان کرد و افزود: بسیاری از داشته های فرهنگی ما در طول قرن گذشته به خصوص در شهرها به دلیل بی توجهی از بین رفته و خوشبختانه در روستاها هنوز بسیاری از آن ها قابل ارزش گذاری و حفاظت هستند.

او با اشاره به هدف گذاری ها و سیاست گذاری حاکمیت در دو حوزه معماری و شهرسازی و میراث ناملموس بیان کرد: بسیاری از روستاها به معنای واقعی کلمه هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ شفافیت و زلالی فرهنگی دست نخورده باقی مانده اند.

احمدی رویینی تنوع و ویژگی های منحصر به فرد معماری روستاهای کشور را جزو ویژگی های اصلی ایرانی اسلامی عنوان کرد که تداوم دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از معماری بومی/ اختصاص 160 میلیارد برای احیای بافت تاریخی

صیانت از معماری بومی/ اختصاص 160 میلیارد برای احیای بافت تاریخی