مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 13:522022-05-23سياسي

میزبانی رییس شورای اروپا از نشست پاشینیان و علی اف


رییس شورای اروپا نشستی با سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محور تشکیل کمیسیون تعیین مرزها و مدیریت راه های ارتباطی برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شارل میشل رییس شورای اروپا روز یکشنبه گفت، نشستی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف  رییس جمهور جمهوری آذربایجان را میزبانی کرده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، میشل در بیانیه ای اعلام کرد: امروز بار دیگر میزبان رییس جمهور علی اف و نخست وزیر پاشینیان بودم.

این سومین دیدار ما در این چارچوب بود .

این مقام ارشد اتحادیه اروپا افزود: بر وضعیت قفقاز جنوبی و توسعه روابط اروپا با هر دو کشور و کشورهای منطقه تمرکز داشتیم .

میشل همچنین گفت در نتیجه این نشست، تصمیم بر این شد که اولین نشست کمیسیون مشترک مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شود که در آن به تمام سوالات درباره تعیین حدود مرزی و بهترین راه اطمینان از رسیدن به وضعیتی باثبات رسیدگی شود .

در این بیانیه آمده است، گفت وگوهای انجام شده صریح و سازنده بوده و موضوعات دیگری مانند مسائل بشردوستانه از جمله مین زدایی و تلاش برای آزاد شدن اسرا به بحث گذاشته شدند.

میشل افزود: دو طرف در خصوص اصول مدیریت ترانزیت بین غرب جمهوری آذربایجان و نخجوان، بخش های مختلف ارمنستان از طریق خاک جمهوری آذربای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزبانی رییس شورای اروپا از نشست پاشینیان و علی اف

میزبانی رییس شورای اروپا از نشست پاشینیان و علی اف