مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 12:572022-05-23سياسي

بزرگداشت کاوشگر 11 فصل هگمتانه در هگمتانه/ رونمایی از کتاب «از هگمتانه تا اکباتان»


بزرگداشت دکتر محمدرحیم صراف، کاوشگر دو دهه تپه باستانی هگمتانه در محوطه هگمتانه برگزار شد و از کتاب تجربیات او با عنوان «از هگمتانه تا اکباتان» رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز همزمان با هفته میراث فرهنگی بزرگداشت دکتر محمدرحیم صراف کاوشگر 11 فصل تپه باستانی هگمتانه در محوطه شهر تاریخی هگمتانه برگزار شد.

در این مراسم محمدحسن طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، بهرام زاده بنیاد ایران شناسی، کاوشگران ادوار مختلف تپه هگمتانه و برخی از مدیران و مسوولان حضور داشتند.

کاوشگر هگمتانه باستانی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد : از سال 1362 به همدان آمدم و حفاری را با یک گروه همدل و همراه شروع کردم که 10 در داخل محوطه و یک فصل نیز بیرون بود.

محمدرحیم صراف با بیان اینکه همه جزییات شهر تاریخی هگمتانه اعم از معماری، گونه ها، معابر و حصار شهر و برج ها طی حفاری 11 فصل پیدا شدند عنوان کرد: بعد از 11 فصل کاوش در هگمتانه، سال 72 بازنشسته شدم و نتوانستم ادامه دهم اما کاوشگران دیگری این راه را ادامه دادند.

وی که در حین صحبت با نگاه به هگمتانه احساساتی می شد با بغضی فروخته ادامه داد: قبل از انقلاب قرار بود این منطقه به دست حفاران بین المللی کاوش شود ولی دولت ایران در سال 52، 25 هکتار از محوطه را خرید تا اینج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشت کاوشگر 11 فصل هگمتانه در هگمتانه/ رونمایی از کتاب «از هگمتانه تا اکباتان»

بزرگداشت کاوشگر 11 فصل هگمتانه در هگمتانه/ رونمایی از کتاب «از هگمتانه تا اکباتان»