مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:572022-05-23اقتصادي

رمزگشایی از تنها سناریوی ایران برای صادرات گاز به عمان


با توجه به کسری گاز در داخل کشور، به نظر می رسد تنها سناریوی پیش روی دولت سیزدهم برای احیای تفاهم نامه صادرات گاز به عمان، خرید و استفاده از گاز سایر تولیدکنندگان بزرگ گاز در همسایگی ایران باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منطقه گرایی و گسترش روابط با همسایگان یکی از اصلی ترین محورهای دیپلماسی دولت سیزدهم است که در طول 8 ماه گذشته با سفر اعضای هیئت دولت به تاجیکستان، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، قطر و غیره و امضای تفاهمنامه و قراردادهای زیادی همراه بوده است.

حال نوبت به کشور عمان رسیده است تا با سفر رییس جمهور و وزرای دولت به این کشور گام هایی جدی برای توسعه روابط اقتصادی برداشته شود.

در این راستا جواد اوجی جمعه هفته گذشته (30 اردیبهشت ماه) و پیش از سفر امروز سیدابراهیم رییسی به مسقط، تهران را به مقصد عمان ترک کرد و در این سفر با همتای عمانی خود درباره توسعه همکاری ایران و عمان در بخش های مختلف انرژی و پروژه های مشترک گفت وگو کرد.

بعد از انجام مذاکرات، تاکنون اعلام شده است که وزرای نفت ایران و عمان تاکنون بر سه محور به توافق رسیده اند که عبارت است از: تشکیل کمیته فنی برای توسعه میدان نفتی مشترک هنگام صدور خدمات فنی مهندسی ایران در بخش بالادست و پایین دست نفت و پتروپالایشگاه ها تجارت و صادرات پتروشیمی و فرآو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از تنها سناریوی ایران برای صادرات گاز به عمان

رمزگشایی از تنها سناریوی ایران برای صادرات گاز به عمان