مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:372022-05-23فرهنگي

ویژه برنامه چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در شبکه پنج


مستند «خرمشهر جمعیت 80 میلیون نفر» ویژه برنامه چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر به کارگردانی مینو خانی و تهیه کنندگی سید جمال نحوی سه شنبه 3 خرداد ماه ساعت 13: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مستند  خرمشهر جمعیت 80 میلیون نفر به بررسی و معرفی آثار ادبی و هنری مربوط به دفاع مقدس در خرمشهر می پردازد و درباره این موضوع نیز با تنی چند از هنرمندان و نویسندگان آثارهای مختلف گفتگو کرده است.

   خانی کارگردان خرمشهر جمعیت 80 میلیون نفر درباره ساخت این مستند گفت: اساسا خرمشهر و جنگ در این شهر، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.

از این رو آزادسازی خرمشهر روزی مهمی برای کشور ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه با پرهیز از بازپخش تصاویر و ویدیو های مستند و تکراری از روزهای جنگ در خرمشهر، تلاش کردیم به فرامتن جنگ، یعنی آثار ادبی و هنری با موضوع خرمشهر بپردازیم.

این مستند با تمرکز بر آثار ادبی و هنری خلق شده با موضوع خرمشهر برای ما تصویر می کند که خرمشهر چه نقش ویژه ای در تاریخ جنگ تحمیلی داشته است.

خانی در ادامه با اشاره به انتخاب نام این مستند گفت: خرمشهر جمعیت 80 میلیون نفر با الهام از پلاکاردی که شهید بهروز مرادی، همزرم شهید محمد جهان آرا بعد از آزادسازی خرمشهر در ورودی شهر نوشت خرمشهر 36 میلیون نفر انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژه برنامه چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در شبکه پنج

ویژه برنامه چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در شبکه پنج