مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:322022-05-23اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی باعث رشد دانش بنیانها می شود


رییس مرکز موسسات و شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری گفت: اخیراً ارز 4200 تومانی علی رغم سختی های کشور حذف شده که می تواند باعث رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف شود.

- ، دکتر رضا اسدی فرد امروز در هفتمین رویداد خوشامدگویی به شرکت های دانش بنیان که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: واقعیت این است که کشورها در دنیا به دو دسته تقسیم می شوند؛ کشورهایی که معاش و اقتصاد آنها مبتنی بر منابع طبیعی و خام است و تکنولوژی محور نیست که این کشورها ارزش افزوده ای هم ندارند.

اسدی فرد با اشاره به دومین دسته کشورها که مبتنی بر تکنولوژی هستند، گفت: این کشورها خود را از تله اتکا به منابع طبیعی رها کرده و به اقتصاد نوآوری رسیده اند؛ درواقع حاصل کار این کشورها تولید محصولات مبتنی بر تکنولوژی است.

رییس مرکز مؤسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: هیچ کشوری وجود ندارد که از مسیر نوآوری حرکت کند و اقتصاد بالنده ای نداشته باشد.

در واقع هر کشوری که به صورت پایدار در طول چند دهه اقتصاد بالنده داشته، از مسیر نوآوری عبور کرده است.

وی با بیان اینکه کشور چین با تکیه بر نیروهای انسانی ارزان، بخش بزرگی از بازار بزرگ دنیا را تصاحب کرده است، گفت: اکنون حتی کارگران چینی هم ارزان نیستند و نیروهای مهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی باعث رشد دانش بنیانها می شود

حذف ارز 4200 تومانی باعث رشد دانش بنیانها می شود